Strona główna
Blog
Jedna platforma do komunikacji omnichannel: 6 argumentów na „TAK”
05 marca 2024

Jedna platforma do komunikacji omnichannel: 6 argumentów na „TAK”

Spis treści

Klienci podkreślają, że spójne i łączące różne kanały doświadczenia budują ich zaufanie. Dlatego, wybierając system do komunikacji wielokanałowej, warto postawić na rozwiązania od jednego dostawcy – to zapewni większą kompatybilność narzędzi. W tym artykule przyjrzymy się powodom, dla których spójne rozwiązania mogą przynieść liczne korzyści.

1. Integracja różnych form komunikacji w jednym rozwiązaniu

Jednym z głównych powodów, dla których warto korzystać z jednego rozwiązania do komunikacji omnichannel, jest integracja różnych kanałów komunikacji. Na rynku dostępnych jest kilka platform w modelu CPaaS, czyli Communications Platform-as-a-Service, które pozwalają na prowadzenie komunikacji wielokanałowej. Co wziąć pod uwagę przy wyborze takiego systemu?

Jeśli myślimy o rozwoju strategii omnichannelowej, powinniśmy zwrócić uwagę na to, jakie kanały komunikacji są dostępne w ramach jednego rozwiązania. Każdy dostawca ma inny zestaw narzędzi w swojej ofercie. Może to być system, który pozwala wyłącznie na prowadzenie komunikacji mobile albo dostawca, jak np. Tide Software, którego rozwiązanie ma praktycznie wszystkie dostępne na rynku kanały komunikacji. W Platformie Tide są to: usługi głosowe, system call center, systemy do masowej wysyłki SMS, MMS, VMS, RCS, komunikacji e-mail, czaty, czy komunikatory Messenger i WhatsApp Business. Dzięki temu, wszystkie narzędzia są ze sobą połączone, co pozwala na zarządzanie wielokanałową komunikacją z klientem z jednego miejsca online.

Dostęp do dowolnego kanału jest z poziomu Platformy przez przeglądarkę lub poprzez połączenie po API z systemami klienta. Firma rozwijająca swój omnichannel może wybrać, z których kanałów chce korzystać i w każdej chwili, w zależności od jej potrzeb i rozwoju, może swobodnie ten zakres kanałów zwiększać lub zmniejszać. Jest to więc rozwiązanie łatwe do skalowania. Dodatkowo, integracja eliminuje problemy z niekompatybilnością między różnymi systemami, tworząc spójne i efektywne środowisko pracy.

2. Łatwość wdrożenia i utrzymania systemu

Korzystanie z jednej platformy ułatwia proces wdrożenia i utrzymania systemu. Zamiast balansować pomiędzy różnymi narzędziami do komunikacji, firma może skupić się na jednym kompleksowym rozwiązaniu. To znacznie upraszcza zarządzanie i redukuje koszty związane z utrzymaniem infrastruktury. Ponadto współczesny rynek biznesowy jest dynamiczny i wymaga szybkiego reagowania na zmiany. Rozwiązanie od jednego dostawcy pozwala na elastyczne dostosowywanie się do nowych wymagań. Aktualizacje i nowe funkcje są wprowadzane jednocześnie we wszystkich obszarach, co umożliwia szybką reakcję na zmieniające się potrzeby klientów i rynku.

3. Wsparcie techniczne

W przypadku problemów czy konieczności wsparcia technicznego, korzystanie z usług jednego dostawcy upraszcza zarządzanie tym procesem. Firma może polegać na jednym źródle pomocy, co przekłada się na skuteczniejsze rozwiązywanie różnych sytuacji. Klient nie musi zastanawiać się, czy problem leży po stronie platformy, czy łącza telekomunikacyjnego. W Tide Software sprawdzamy zarówno stabilność łączy, jak i sprawne działanie całego systemu, aby maksymalnie skrócić czas reakcji na każde zgłoszenie. Zapewniamy też redundancję łączy, dzięki czemu komunikacja prowadzona przez naszych klientów może działać nieprzerwanie. Dodatkowo oferujemy wsparcie techniczne 24/7.

4. Rozbudowane raporty w jednej platformie

Dostawcy często oferują zaawansowane narzędzia analityczne, które obejmują różne aspekty komunikacji wielokanałowej. W przypadku jednego dostawcy są one dostępne w jednym miejscu. Pozwala to na spójną analizę danych, identyfikowanie trendów, podejmowanie decyzji w oparciu o dane oraz identyfikowanie obszarów do optymalizacji. Zintegrowana analityka umożliwia holistyczne spojrzenie na działalność, co jest kluczowe do skutecznego zarządzania.

5. Bezpieczeństwo danych i zgodność z RODO

Kolejnym niezwykle ważnym aspektem jest kwestia bezpieczeństwa cyfrowego i prowadzenie komunikacji marketingowej zgodnie z RODO. Rozwiązania od jednego dostawcy dają większą kontrolę nad bezpieczeństwem baz danych i zmniejszają ryzyko powstania „słabego ogniwa” w systemie. Oczywiście, o ile dostawca wprowadza silne zabezpieczenia. Warto zatem wybrać do współpracy firmy, które – podobnie jak Tide Software – posiadają certyfikaty potwierdzające stosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jednolity system do komunikacji wielokanałowej pomaga również zachować spójną komunikację z klientami w kwestii zgód marketingowych, a tym samym utrzymać środowisko, które szanuje poufność klientów i wymogi prawne.

6. Spójne rozwiązania: klucz do harmonii i wydajności

Korzystanie z rozwiązań do komunikacji omnichannel od jednego dostawcy to inwestycja w spójność, efektywność i przyszłość jakościowego kontaktu z klientem. Zintegrowane narzędzia wspierają dynamiczne potrzeby współczesnego biznesu. Eliminują problemy związane z niekompatybilnością, ułatwiają zarządzanie, umożliwiają szybką adaptację do zmieniających się warunków rynkowych i zapewniają bezpieczeństwo cyfrowe. Dlatego też, przedsiębiorstwa, które dążą do doskonałej komunikacji z klientem, powinny rozważyć korzystanie z jednolitych rozwiązań.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej: System do zarządzania komunikacją omnichannel TidePlatform CPaaS