Strona główna
Blog
3 problemy i 3 rozwiązania dla obsługi komunikacji telefonicznej w dziale handlowym
27 października 2023

3 problemy i 3 rozwiązania dla obsługi komunikacji telefonicznej w dziale handlowym

Spis treści

Czy wiesz jak pracują Twoi handlowcy i co powoduje, że w tym miesiącu nie osiągnęliście targetu, który był założony? A może w Twojej firmie brak jest kontroli nad sposobem, w jaki dział handlowy komunikuje się z klientami i czemu jeden pracownik osiąga sukcesy sprzedażowe, podczas gdy inny nie radzi sobie z doprowadzaniem do transakcji?

Są to częste problemy firm, które przy pełnym zaufaniu do pracowników, nie monitorują przebiegu rozmów i nie wyciągają wniosków. A wnioski te są podstawą do stworzenia nowej strategii komunikacji. Przyjrzyjmy się kilku z nich.

 

Problem nr 1: Gdy tracę klientów

Czy wiesz, że tracisz klientów, którzy nie mogą się do Ciebie dodzwonić w momencie, kiedy Twój handlowiec prowadzi rozmowę z innym klientem?

Wystarczy, że w tym samym czasie potencjalny klient zadzwoni i usłyszy sygnał zajętości. To zniechęca. Co bardziej zniechęca to fakt, gdy sytuacja się powtarza. Taki klient potencjalnie zamiast próbować się dodzwonić do Twojej firmy, po prostu skontaktuje się z konkurencją.

A nie o to nam chodzi, prawda? 🙂

 

Rozwiązanie: Drzewko IVR

Drzewko IVR, czyli nic innego jak graficzna reprezentacja hierarchii opcji, które użytkownik może wybrać podczas dzwonienia do Twoich handlowców. To jak drzewo, gdzie główna gałąź reprezentuje główne menu, a kolejne gałęzie reprezentują podmenu i konkretne opcje. Użytkownik może wybierać odpowiednie gałęzie drzewa, mówiąc lub wpisując odpowiednie komendy na klawiaturze telefonu, aby przejść do właściwego punktu w systemie IVR.

Dzięki temu rozwiązaniu, klient połączy się bezpośrednio z pracownikiem, który zna odpowiedź na jego zapytanie.

Jeśli natomiast handlowiec jest zajęty, dzwoniący zostanie automatycznie poinformowany, ile osób czeka przed nim na obsłużenie sprawy. To wszystko dzięki kolejnemu rozwiązaniu – kolejkowaniu połączeń.

Problem 2: Jak sprawdzić jakość rozmów moich pracowników?

Ilu pracowników, tyle sposobów komunikacji. To oczywiste i powszechne. Jednak dlaczego jednym firmom udaje się z sukcesem prowadzić rozmowy sprzedażowe, a innym nie?

 

Rozwiązanie: Analiza, wnioski i nowa strategia komunikacji w Twoim dziale handlowym

Aplikacja dla działów handlowych to rozwiązanie, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą monitorować i analizować efektywność pracy swoich handlowców. Te zaawansowane rozwiązania pozwalają na tworzenie szczegółowych raportów, które kładą nacisk na kluczowe wskaźniki efektywności oraz umożliwiają ocenę osiąganych wyników.

Co z tego wynika?

Dowiadując się, w jaki sposób Twoi pracownicy rozmawiają z klientami, możesz określić, czy w Twojej firmie, krótkie i rzeczowe rozmowy wypadają lepiej niż dłuższe i bardziej złożone. Mając tę wiedzę, łatwiej ustalić priorytety i sposób komunikacji, a następnie priorytety pracownikom.

Analizując powyższe dane, możesz wyciągnąć wnioski, które rozmowy przekładają się na bardziej efektywną sprzedaż.

 

Problem 3: Mam potrzebę łatwego dostępu do aplikacji

Praca w dziale handlowym niekoniecznie oznacza siedzenie przy biurku i odbieranie telefonów. Co więcej, jeśli Twoi pracownicy muszą zmieniać miejsce pracy i są mobilni, ponieważ tego wymaga ich stanowisko, powinni mieć łatwy i stały dostęp do narzędzi pracy.

Dzięki technologii, wiele działań związanych z pracą w dziale handlowym może być wykonywanych zdalnie, a komunikacja z klientami może odbywać się online, co daje pracownikom większą elastyczność w wykonywaniu swoich obowiązków. Tylko jak to się ma do organizacji pracy kilku pracowników działu handlowego i przekazywania połączeń dostępnym handlowcom?

Rozwiązanie: Dostęp do aplikacji z poziomu przeglądarki internetowej

Dzięki aplikacji do komunikacji z klientem dla działu handlowego, wystarczy zalogować się na platformie i bez względu na miejsce pobytu, wyłącznie posiadając dostęp do Internetu, z łatwością można odbierać i wykonywać połączenia. Nie ma co tu się rozpisywać – to po prostu takie łatwe!

Warto zaznaczyć, że to tylko kilka z zalet aplikacji dla działu handlowego. W przyszłym tygodniu omówię kolejne innowacje i rozwiązania, które jeszcze bardziej usprawnią pracę handlowców i przyczynią się do osiągnięcia celów sprzedażowych. Dział handlowy, dzięki temu narzędziu, może zyskać pełną kontrolę nad procesem komunikacji i osiągnąć lepsze wyniki.

 

Autor: Agnieszka Bełkowska, B2B Content Marketing Specialist