Strona główna
Blog
SMS w bankowości
07 grudnia 2021

SMS w bankowości

SMS pozwala w znacznym stopniu uprościć komunikację z klientami. Dzięki temu narzędziu mamy możliwość przekazywać informacje dużo sprawniej i szybciej. Przy znacznej ilości klientów i jeszcze większym pakiecie informacji, jakie są im dostarczane, SMS to nieodzowne usprawnienie obsługi klienta także w banku.

SMS a bezpieczeństwo komunikacji

Najważniejszymi czynnikami, które wpływają na bezpieczeństwo komunikacji SMS są przede wszystkim: możliwość identyfikacji nadawcy oraz szybkość dostarczenia wiadomości. Obecnie istnieje alternatywa dla numeru telefonu jaką jest nadpis, czyli alfanumeryczna nazwa nadawcy, która pojawia się w telefonie odbiorcy. Ułatwia to przede wszystkim identyfikację, a także wpływa na budowanie świadomości wśród Twoich klientów. Z kolei czas dostarczenia gra jedną z kluczowych ról w przypadku autoryzacji SMS. W Tide Software, dzięki naszej zaawansowanej strukturze technologicznej, jesteśmy w stanie zapewnić, że 99.9% SMSów dotrze do Twoich odbiorców w czasie do 3 sekund. To sprawia, że autoryzacja kodem SMS jest szybka i efektywna. Dbamy także o bezpieczeństwo komunikacji SMS, ponieważ system antyfraudowy monitoruje wysyłki SMS.

Dopasuj SMSy do swoich potrzeb

Nadpis to nie jedyna forma personalizacji SMS. Obecnie kampanie SMS mogą mieć przeróżny charakter. To już nie tylko SMSy informacyjne. Chcesz zareklamować produkt tak, aby otrzymać odpowiedź od potencjalnych klientów? Istnieje taka możliwość, aby odbiorcy zainteresowani ofertą odpowiadali na Twoje wiadomości. Kiedy planujesz masową wysyłkę SMS, pamiętaj, aby spersonalizować treść SMSów. To ważne, aby odbiorca czuł, że zwracasz się właśnie do niego. W tym celu warto wykorzystywać geotargetowanie oraz narzędzia służące do segmentacji bazy klientów. Pozwoli to na precyzyjne dopasowanie odbiorców do powiadomienia SMS, alertu SMS, czy innej kampanii, którą właśnie prowadzisz. Badanie satysfakcji klientów? Nic prostszego! Za pomocą SMS przeprowadzisz ankietę prosząc o ocenę po wizycie w oddziale czy rozmowie z call center. Możesz również zaskoczyć klientów wiadomością głosową (SMS głosowy) np. ambasadora Twojej marki. Po odsłuchaniu takiego nagrania, klient poprzez IVR może przełączyć się do konsultanta, który udzieli szczegółowych informacji na temat produktów, a potem prześle je SMSem, który zostanie wysłany z zarejestrowanego przez Ciebie indywidualnego nadpisu! Jeden SMS to tylko 160 znaków, a można przekazać tak wiele przydatnych informacji, w tak różny sposób!

SMS w bankowości

Zastosowanie masowej wysyłki SMS w bankowości to nie tylko autoryzacje SMS. Obsługa konta dzięki SMSom to same korzyści. Branża finansowa to zarządzanie pieniędzmi, ale i również wrażliwymi danymi. SMSy w znacznym stopniu zwiększają bezpieczeństwo, między innymi dzięki powiadomieniom o operacjach, które są dokonywane na koncie, podwójnej autoryzacji itd. Komunikaty mobilne pozwalają sprawdzić Twoim klientom stan konta, wykonają dzięki nim transakcje. Dodatkowym, miłym akcentem, na który klient na pewno zwróci uwagę, będą przypomnienia o rachunkach do zapłacenia. W przypadku kont firmowych można także wysyłać powiadomienia o zbliżającym się terminie zapłaty składek do ZUS i podatków do urzędu skarbowego. Nie jeden przedsiębiorca doceni takie informacje ze swojego banku.

Wykorzystanie wiadomości SMS w komunikacji banków z klientami

Korzystając z rozwiązań wysyłki SMS od zaufanego dostawcy, dbasz o bezpieczeństwo tej formy kontaktu z klientami. Ta krótka forma wiadomości znacząco wspiera procesy komunikacji w bankowości. Pozwala bankom być bliżej swoich klientów i budować z nimi relacje. W jakich sytuacjach banki mogą wykorzystywać SMS? Oto kilka przykładów:

  • SMSy autoryzacyjne– np. kod SMS do płatności zlecanej w bankowości online, PIN aktywacyjny dla nowo zakupionej usługi itp. Takie komunikaty SMS zabezpieczają wykonywane procesy i są ważnym czynnikiem wspierającym weryfikację dwuetapową, która współcześnie jest niezbędna przy wszelakich aktywnościach zdalnych i online, by skutecznie zabezpieczać tożsamość i dane. W tym wypadku czas reakcji jest najważniejszy
  • Powiadomienia do rachunków – wszelkie informacje, które wiążą się z operacjami na rachunkach klientów. Mogą to być: zrealizowanie przelewu, odrzucenie przelewu, dostępne środki, wystąpienie debetu, cykliczne powiadomienie o saldzie rachunku, zmiana salda na rachunku po obciążeniu, zmiana salda na rachunku po uznaniu
  • Powiadomienia do rachunków kartowych – informacje o zmianie salda na rachunku karty kredytowej
  • Powiadomienia do zleceń stałych – zakończenie zlecenia stałego, informacja o statusie wykonania zlecenia stałego
  • Powiadomienia do kart debetowych/kredytowych – informacje o zmianie salda na rachunku karty kredytowej, wykorzystany limit na karcie kredytowej, upływ terminu ważności karty, brak spłaty minimalnej kwoty spłaty karty kredytowej, spłata karty kredytowej
  • Powiadomienia do depozytów – upływ terminu depozytu, potwierdzenie zerwania lokaty
  • Powiadomienia do kredytów
  • Powiadomienia do wniosków
  • Powiadomienia o bezpieczeństwie – zablokowanie kanałów dostępu na skutek błędnych prób logowania, nieudana próba logowania, udane logowanie, warunki aktywacji usługi

Korzyści z komunikacji SMS? Masz to jak w banku!

Komunikacja SMS jest narzędziem dającym możliwość przekazania informacji bezpośrednio „do ręki” naszego klienta lub potencjalnego klienta. Pozwala także budować relacje z odbiorcami wiadomości. Masowa wysyłka SMS oszczędza Twój czas i pieniądze. Umiejętne jej wykorzystanie pozwoli wyprzedzić konkurencję, a także wzmocnić pozytywny wizerunek Twojej firmy.

W Tide Software znamy się na tym. Zaufało nam 6 z 10 największych banków działających w Polsce oraz 8 z 10 największych firm windykacyjnych. Nasi klienci wysyłają w Polsce ponad 1 mld SMS rocznie, w tym duża część to SMS autoryzacyjne z czasem dostarczenia – 3 sekundy. Dla sektora bankowego świadczymy usługi w ramach outsourcingu czynności bankowych, współpracujemy ze wszystkimi operatorami GSM w Polsce w celu maksymalnego zapewnienia ciągłości usług i redundancji. Nasze rozwiązania oparte są na nowoczesnej technologii zapewniając ich bezpieczeństwo i ochronę przed atakami hakerskimi. Zaufaj nam i Ty!

 

Autor:

Piotr Stanisz, Account Manager Tide Software Sp. o.o.