Nie jest tajemnicą, że większość klientów, którzy spóźniają się z płatnościami celowo unika kontaktu telefonicznego. Jak zatem kontaktować się z taką osobą, by się dodzwonić? O czym pamiętać podczas komunikacji z dłużnikiem? Odpowiedzi znajdziesz poniżej



1. Zwiększ dodzwanialność pokazując numer, z którego dzwonisz

Jeśli chcesz zwiększyć wiarygodność, a tym samym szanse na dodzwonienie się do swoich klientów, którzy unikają kontaktu, to zaprezentuj numer z którego dzwonisz. Bardzo niewiele osób odbiera połączenia z numerów zastrzeżonych. Nie bój się pokazać numeru niezależnie od tego czy jest stacjonarny, czy komórkowy. Kolejny tip – jeśli masz wybór postaw na numer GSM, to znacznie zwiększa dodzwanialność.







2. Daj szansę klientom na kontakt zwrotny

Wiesz, że aż 25% klientów do których dzwonisz z numeru komórkowego, oddzwoni do Ciebie gdy zobaczy nieodebrane połączenie? To znacznie zwiększa szanse na kontakt i pomyślne zamknięcie sprawy dłużnika. Warto to wykorzystać. Co więcej ponad 20% osób już w I etapie windykacji przełącza się do contact center, gdy otrzyma wiadomość VMS.



3. Rotuj numery, z których dzwonisz

Klienci, unikający kontaktu z windykacją często prowadzą tzw. „black listy” z numerami, których nie należy odbierać. Na rynku pojawiają się również specjalne aplikacje stworzone do tego celu. Szanse na dodzwonienie się do klienta z numeru, który ma „złą renomę” są bardzo małe. Warto zatem stosować rotacje numeracją, która pozwala za każdym razem prezentować się odmiennym numerem komórkowym i/lub stacjonarnym. Nie ma znaczenia, czy rozmowa z dłużnikiem się odbyła czy nie, numer zawsze jest zmieniany. Najwyższą dodzwanialność można uzyskać rotując numery komórkowe, które mają różne 3 pierwsze cyfry. Dzięki temu odbiorca nie będzie kojarzył ich z tą samą siecią GSM. Skorzystaj z rotacji numeracją Tide Software, które również sprawdza „renomę” numeru z którego dzwonisz.






4. Sprawdzaj, porównuj efekty, zmieniaj strategię

Rotując numery nadawcy możesz na bieżąco weryfikować efektywność swojej pracy. Sprawdzać odsetek skutecznych połączeń każdego numeru i zmieniać go jeśli jest nieefektywny. Dzięki temu masz szansę zwiększyć dodzwanialność nawet o 25%. Dodatkowo tworząc harmonogram rotacji możesz planować kiedy dzwonić z numerów komórkowych i z jakim prefiksem, a kiedy z numerów stacjonarnych dopasowanych do lokalizacji odbiorcy.



5. Ujawnij nazwę firmy – nadpis SMS

Jeśli kontaktujesz się z klientami za pomocą SMS możesz dodać nadpis z nazwą firmy lub wierzyciela. Dzięki temu odbiorca od razu będzie wiedział od kogo pochodzi wiadomość. To dobre rozwiązanie do prewindykacji, potwierdzenia otrzymania wpłaty, przyjęcia wniosku lub zamknięcia sprawy. Możesz korzystać z tej usługi za każdym razem, gdy nie przewidujesz obsługi danej wiadomości i nie chcesz, żeby jej odbiorca do Ciebie oddzwaniał.