Strona główna
Blog
5 powodów, dlaczego warto wykorzystać WhatsApp w kampaniach marketingowych
01 grudnia 2022

5 powodów, dlaczego warto wykorzystać WhatsApp w kampaniach marketingowych

Odważ się być jednym z pierwszych na rynku, którzy zaskoczą klientów kampanią marketingową w WhatsApp. Popularność tego komunikatora stale rośnie. Wykorzystaj to!

Komunikuj swoje promocje za pośrednictwem kanału, który nie jest jeszcze tak mocno wykorzystywany w komunikacji marek. Zwiększysz efektywność działań marketingowych, lepiej zaangażujesz klientów na urządzeniach mobilnych i wyróżnisz się spośród setek innych komunikatów reklamowych. Brzmi nieźle, prawda?

Poznaj 5 powodów, dlaczego warto wykorzystać WhatsApp, by zaistnieć w świadomości konsumentów z niecodzienną kampanią marketingową.

  1. Popularność WhatsApp stale rośnie – wykorzystaj to

WhatsApp to komunikator, który z roku na rok zwiększa swoją popularność. Aktualnie używa go ponad 2 miliardy ludzi na świecie. Pomimo tak dużej sympatii zagranicą, w Polsce wciąż daje pole do popisu, ponieważ nie jest jeszcze kanałem wyeksploatowanym w biznesie. Warto więc przyjrzeć mu się bliżej
i zastosować go w komunikacji marki z klientami. Statystyki mówią same za siebie:

  • tylko w sierpniu tego roku aplikacja WhatsApp została pobrana 13 milionów razy, z czego
    2 miliony to pobrania WhatsApp w wersji Business. WhatsApp był czwartą najczęściej pobieraną aplikacją zaraz po TikTok, Facebook i Instagram (Sensor Tower, 2022).
  • Obecnie przez komunikator WhatsApp wysyłanych jest 100 miliardów wiadomości dziennie (TechCrunch, 2020). To około 4,2 miliarda wiadomości na godzinę, 69 milionów na minutę
    i ponad 1,1 miliona na sekundę.
  • W 2018 roku WhatsApp uruchomił wersję Business dedykowaną dla firm. Zaledwie rok później przyciągnął ponad 5 milionów użytkowników biznesowych (PYMNTS.com, 2019).
  1. Zaskoczysz klientów nowym kanałem komunikacji

WhatsApp Business to aplikacja, która powstała specjalnie z myślą o przedsiębiorstwach. Dzięki niej firma może w prosty sposób usprawnić obsługę klientów i zwiększyć interakcję z nimi. To także doskonały kanał do komunikacji marketingowej. Wyobraź sobie, że będąc konsumentem nagle na telefonie pojawia Ci się wiadomości WhatsApp od Twojej ulubionej marki. Zaskoczony? Z pewnością! Tym bardziej, że nie spodziewałeś się takiego powiadomienia w komunikatorze, z którego korzystasz do rozmów ze znajomymi. A jeśli dołożymy do tego personalizowany kod rabatowy w zamian za wyrażenie zgody na komunikację za pośrednictwem WhatsApp to mamy win-win. Klient ma dodatkową indywidualną zniżkę, a Ty nowy kanał komunikacji do wykorzystania. W wiadomościach WhatsApp do klientów możesz wysyłać praktycznie wszystko to, co przez SMS, czy mail oraz więcej: spoty video z nowej kampanii, zdjęcia, instagramowe reels, wiadomości z kodami rabatowymi, linki do promocji, lokalizację, pliki oraz wiadomości interaktywne z przyciskami akcji. Ograniczeniem jest tylko Twoja wyobraźnia.

WhatsApp daje firmom również możliwość stworzenia dedykowanych narzędzi do automatyzacji, sortowania i szybkiego odpowiadania na wiadomości klientów.

  1. Wyróżnisz się interaktywnymi katalogami produktów dopasowanymi do potrzeb klienta

Aplikacja WhatsApp Business jest stale uaktualniana, by dać firmom nowe ciekawe funkcjonalności do wykorzystania w komunikacji. Niedawno uruchomiono funkcję katalogów, które pozwalają w jeszcze ciekawszy sposób prezentować produkty danej marki. Teraz klient może przeglądać produkty w aplikacji zamiast otwierać link do sklepu. Co więcej z poziomu aplikacji WhatsApp może również zmieniać katalogi i przechodzić do oglądania kolejnych.

Katalogi WhatsApp sprawiają, że proces zakupowy jest jeszcze bardziej przyjazny dla konsumentów. A w końcu to o zadowolenie klientów nam wszystkim chodzi. 

  1. Zbudujesz silniejszą więź z marką badając opinię klientów

Jeśli jeszcze nie przekonałeś się do wykorzystania WhatsApp Business w kampanii marketingowej to może ten punkt Cię do tego skłoni. W komunikatorze możesz wchodzić w interakcje z klientami i badać ich opinię. To doskonałe narzędzie do przeprowadzania szybkich ankiet i sprawdzania poziomu zadowolenia z realizacji zamówienia. Przetestuj WhatsApp przy okazji najbliższej kampanii i zapytaj klientów, jak im podoba się komunikacja z Twoją marką za pośrednictwem tego kanału. Niech odpowiedzi od klientów będą dla Ciebie najlepszym dowodem na to, że warto!

Ankiety możesz również stale wykorzystywać np. do badania opinii na temat swoich katalogów produktowych, spotów reklamowych, specjalnych promocji, czy zadowolenia z obsługi.

  1. Kampanię za pośrednictwem kanału WhatsApp uruchomisz szybko w prosty sposób.

Stworzenie profilu firmowego na WhatsApp Business i uruchomienie pierwszej kampanii jest procesem szybkim i nie wymagającym specjalnego przygotowania. Tide Software jest jedną z pierwszych firm w Polsce, która oferuje rozwiązanie dla WhatsApp Business i wspiera klientów w całym procesie krok po kroku. Jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym, który dostarcza firmom zintegrowaną Platformę Tide (typu CPaaS) – jedno narzędzie do wielokanałowej komunikacji z klientami. W naszym portfolio znajdują się usługi głosowe, system do masowej wysyłki SMS, MMS, VMS, kampanii mailingowych, widgety, aplikacja Messenger oraz właśnie WhatsApp Business API. Takie omichannelowe podejście gwarantuje naszym klientom szybkie działanie, oszczędność czasu, spójną komunikację i pełną kontrolę prowadzonych aktywności.

Dowiedz się więcej – https://www.tidesoftware.pl/whatsapp-business