Strona główna
Blog
Optymalizacja obsługi klienta z wykorzystaniem Value Proposition Canvas: Przegląd korzyści WhatsApp Business API
25 maja 2023

Optymalizacja obsługi klienta z wykorzystaniem Value Proposition Canvas: Przegląd korzyści WhatsApp Business API

Spis treści

Value Proposition Canvas (VPC) to część pełnej analizy biznesowej, jaką jest Business Model Canvas. Tam, przyglądając się między innymi kluczowym partnerom biznesowym, czynnościom, strukturom finansowym, czy relacjom z klientami można w ustrukturyzowany i szczegółowy sposób sprawdzić, jakie kroki warto podjąć i na których aspektach się skupić, by oferować jak największą wartość produktów lub usług dla klientów.

Value Proposition Design dla WhatsApp Business API

Value Proposition Canvas, jest nie tylko częścią Business Model Canvas, ale również doskonałym dopełnieniem i doprecyzowaniem pełnej analizy biznesowej. Propozycja wartości nie bez kozery znajduje się obok kanałów oraz relacji, gdyż to one są przyczyną, a także skutkiem tego, jakie korzyści przynosi i jakie zadania firma wykonuje, by spełnić oczekiwania klientów:

Sprawdźmy, jakie możliwości przynosi WhatsApp Business oraz jakie wartości może dostarczyć dla działań związanych z obsługą klienta w branżach retail i e-commerce:

Segment klientów

Dostarczając wartość, rozwiązanie dla WhatsApp Business w komunikacji masowej skupia się na dwóch kluczowych segmentach klientów: średnich i dużych firmach, którym zależy na skutecznej komunikacji dwukierunkowej z klientami i zarządzaniu swoimi działaniami biznesowymi w łatwy i przystępny sposób.

 

Zadania, które rozwiązuje WhatsApp Business API (Pain Relievers)

Komunikacja biznesowa:

WhatsApp Business API, oferowane przez firmę Tide Software, umożliwia klientom i firmom prowadzenie rozmowy na czacie, udzielanie wsparcia, odpowiadanie na pytania techniczne oraz FAQ, a także dostarczanie informacji o produktach i usługach w prosty i wygodny sposób.

Zarządzanie klientami:

Funkcje takie jak etykiety, oznaczanie wiadomości, archiwizowanie konwersacji i automatyczne ścieżki odpowiedzi pomagają firmom lepiej zarządzać sprawami klientów i utrzymywać porządek w komunikacji.

Rozwiązania biznesowe:

WhatsApp Business API oferuje narzędzia i funkcje, takie jak katalog produktów, obsługa płatności, reklamacji, czy powiadomienia o statusie zamówienia lub wysyłce, które przyczyniają się do rozwoju działalności firm i zwiększania sprzedaży.

Wartość dodana WhatsApp Business API (Gain Creators)

Łatwość i wygoda:

Korzystanie z tego narzędzia jest proste i intuicyjne zarówno dla firm, jak i dla klientów, dzięki znanemu już interfejsowi oraz popularności samej aplikacji.

Szybkość i natychmiastowość:

WhatsApp Business API umożliwia szybką wymianę informacji i natychmiastową odpowiedź, co przyspiesza procesy biznesowe i poprawia obsługę klienta. Klient może wysłać zapytanie 24/7 i otrzymać odpowiedź, bez konieczności czekania na odpowiedź od osoby fizycznej.

Elastyczność:

WhatsApp Business API jest narzędziem, które można dostosować do indywidualnych potrzeb różnych rodzajów firm i branż, zapewniając możliwość dostarczania spersonalizowanych rozwiązań biznesowych. Szczególnie w branżach e-commerce i retail ma ogromne zastosowanie, dzięki swej funkcjonalności w obsłudze zamówień, reklamacji i łatwości w szybkiej komunikacji dwukierunkowej.

Funkcjonalności WhatsApp Business API

Narzędzia i funkcje biznesowe:

Zintegrowane narzędzia i funkcje, takie jak etykiety, automatyczne odpowiedzi, katalog produktów, płatności itp., które pomagają firmom lepiej zarządzać komunikacją i rozwijać swoje działania biznesowe.

Wsparcie techniczne:

WhatsApp Business API to innowacyjne rozwiązanie, które wspiera procesy w dziale BOK, tak aby jego użytkowanie równało się z osiąganiem sukcesów i zwiększeniem zaangażowania oraz zaufania klientów do firmy.

WhatsApp Business API: Kluczowe korzyści dla optymalizacji obsługi klienta

Wykorzystanie WhatsApp Business API w masowej obsłudze klienta przynosi wiele zalet, które przyczyniają się nie tylko do zwiększenia zaangażowania i zadowolenia klientów, ale również do wzrostu efektywności pracy działu BOK.

Prostota, wygoda i cała konwersacja klienta z firmą zapisana w jednym czacie przyczynia się do zupełnie nowej jakości obsługi zapytań, reklamacji, a nawet i do sprzedaży poprzez aplikację WhatsApp dla użytkownika. Dodatkowo, istnieje również możliwość personalizacji produktów kupowanych w ten sposób lub wyrażania opinii dzięki prostym przyciskom wyboru. Dzięki temu, firmy mogą poznać feedback klienta szybko i bez konieczności „nagabywania” go.

Powyższe zalety, a także możliwość ustawienia błyskawicznych automatycznych oraz spersonalizowanych ścieżek odpowiedzi, zwiększa zaufanie, jakim klient darzy firmę oraz jego zadowolenie z korzystania z jego usług lub kupna produktów. To z kolei znacząco wpływa na relacje na linii klient – firma i tworzy unikalną wartość, tak istotną dla rozwoju biznesu.

 

Źródła:

Osterwalder, A., Pigneur, Y., Papadakos, P., Bernarda, G., Papadakos, T., & Smith, A. (2014). Value proposition design. John Wiley & Sons.

https://www.strategyzer.com/canvas