Strona główna
Blog
Komunikacja SMS w branży rolniczej
14 kwietnia 2022

Komunikacja SMS w branży rolniczej

O SMS-ach wiemy już dość dużo. We wcześniejszych artykułach na blogu Tide Software opisywaliśmy ich historię, jak działają i gdzie znajdują zastosowanie. Wydaję mi się, że nie jest koniecznym przekonywanie do tego, jak istotną rolę pełnią w biznesie relacyjnym. Zastosowanie krótkich, natychmiastowych wiadomości ceni sobie coraz więcej różnorodnych branż. „Sieciówki” regularnie informują o aktualnych rabatach, czy przecenach. Branża spożywcza zachęca do zakupów licznymi promocjami. Branże medyczne, beauty przypominają o najbliższych wizytach. Sektory bankowe, pożyczkowe, windykacyjne również znalazły szerokie zastosowanie na wykorzystanie short message. A branża rolnicza?

Wykorzystanie SMS na przykładzie firmy z branży rolniczej

Od roku współpracuję z tą wyjątkową branżą. Pozornie mogłoby się wydawać, że nie ma w niej przestrzeni na masową wysyłkę SMS. Przykład naszego klienta pokazuje jednak co innego.

Pozwolę sobie w tym miejscu na przytoczenie jego słów, które będą na to najlepszym dowodem:

„Witam, nazywam się Marcin Klimejko, pracuję jako Przedstawiciel Handlowy w Firmie Europig Sp. z o.o. – zajmujemy się importem warchlaków z Danii do polskich rolników. Zostałem poproszony przez Panią Martę Michalczyk z firmy Tide Software o opinię na temat naszej współpracy oraz o opinię na temat usługi, z której korzystamy.

Współpraca między naszymi firmami zaczęła się rok temu, poszukiwaliśmy firmy, która zapewniłaby nam narzędzie do masowej wysyłki wiadomości SMS do klientów z naszej bazy danych. Działamy w specyficznej branży, w której ważny jest czas i jak najszybsze dotarcie z ofertą (często promocyjną i wymagającą szybkiej reakcji klienta) do jak najszerszego grona naszych kontrahentów.

Po zapoznaniu się z przedstawioną przez Panią Martę ofertą i możliwościami, które daje usługa bez wahania zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy.

Zalety usługi to:

– szybka wysyłka wiadomości SMS do szerokiego grona klientów (w naszym przypadku kilkaset SMS-ów jednorazowo)

– szybka reakcja pracowników Tide Software na zlecenie wysyłki (po około 15 minutach od złożenia dyspozycji nasi klienci dostają wiadomość)

– niesamowita oszczędność czasu (oddzwaniają tylko zainteresowani, nie tracimy czasu na rozmowy z klientami, którzy w danym momencie nie są zainteresowani zakupem)

– platforma wysyłkowa daje bardzo dużo możliwości zarządzania bazą numerów klientów, ułatwia łączenie ich w konkretne grupy sprzedażowe, możliwość filtrowania itp.

Zalet jest więcej, ale wymieniłem te, które są dla mnie najistotniejsze.

Polecam,”

Marcin Klimejko

Europig Sp. z o.o.

Wysoka jakość w komunikacji SMS B2B

SMS-y w branży rolniczej spełniają więc swoją rolę. Pozwalają na szybką komunikację, przesyłanie informacji o ofertach, w których liczy się czas reakcji i szybkość sprzedaży. Warto podkreślić, że przykład z firmy Europig pokazuje wykorzystywanie SMS-ów w komunikacji B2B. Wysyłka wiadomości z ofertami, które wymagają natychmiastowej reakcji, kierowana jest do kontrahentów tej firmy, a nie do konsumentów. Pozwala na finalizację transakcji z firmami, które są zainteresowane ofertą tu i teraz.

Ważne są możliwości systemu, za pośrednictwem którego prowadzona jest wysyłka SMS, jak np. filtrowanie bazy, personalizacja wiadomości według odpowiednich atrybutów, czy prędkość wysyłki. Nie bez znaczenia jest także intuicyjność Platformy Tide oraz bezpieczeństwo rozwiązań. Na uwagę zwraca także wysoka jakość obsługi i wsparcia ze strony dostawcy. Klient może liczyć zarówno na stały kontakt ze swoim opiekunem, jak i na pomoc zespołu supportu w realizacji natychmiastowej kampanii.

Rozwiązania do komunikacji mają zastosowanie w każdej branży. Niezależnie od wielkości prowadzonego biznesu, niezależnie od klienta docelowego – czy będzie to konsument czy partner biznesowy, każdy oczekuje profesjonalnej obsługi, wysokiej jakości kontaktu oraz indywidualnego podejścia. Dlatego już teraz zadbaj o jakość komunikacji w swojej firmie wykorzystując rozwiązania Tide Software.

Autor:

Marta Michalczyk, Account Manager Tide Software Sp. o.o.