Strona główna
Blog
Komunikacja z klientem w windykacji w kilku krokach
24 lutego 2022

Komunikacja z klientem w windykacji w kilku krokach

Jest wiele rozwiązań poprawiających dodzwanialność do klientów, które wykorzystywane są przede wszystkim w działaniach windykacyjnych czy sprzedażowych. Różnorodność aplikacji call center i ich możliwości są ogromne. A zadaniem każdej z nich jest wsparcie pracy agenta w kontakcie telefonicznym z klientami. Jakie rozwiązania wpływają na skuteczne nawiązanie połączenia?

Komunikuj się efektywnie

Jako osoba odpowiedzialna za efektywność zespołu call center, którego zadaniem jest dodzwonienie się do odbiorcy, niezależnie od celu rozmowy, masz do dyspozycji szereg narzędzi, które w tym pomagają. Zwykła aplikacja call center może okazać się niewystarczająca. Warto wzbogacić ją o usługi, które sprawią, że praca call center będzie wysoce wydajna. Od czego zacząć?

Użyj rotacji numeracją – to usługa, która jest wręcz stworzona do działu windykacji i kontaktu z klientem. Umożliwia prezentację skrajnie różnymi numerami GSM oraz stacjonarnymi. Dodatkowo pozwala na dopasowanie numeru do miejsca zamieszkania odbiorcy końcowego. Jest wyposażona w weryfikację numeracji skażonej tak, aby nie dzwonić numerami, które pojawiły się w sieci jako spam.

Skorzystaj z HLR (Home Location Register). Na rynku są dostępne narzędzia, które pozwolą Ci sprawdzić dostępność danego numeru. HLR sprawdza bezpośrednio u operatorów sieci status danego numeru. Otrzymujesz informację, czy numer jest aktualnie dostępny. Jeśli nie jest, otrzymasz powiadomienie, gdy tylko numer włączy się do sieci, by móc wykonać do niego efektywne połączenie.

Dialer predyktywny to z kolei zaawansowany system automatycznego wyboru numeru, który maksymalnie zwiększa szansę na odebranie połączenia. Wyeliminuj numery zajęte, bądź niedostępne, zaplanuj kolejną próbę z tą osobą jak tylko skończy rozmowę. Klienci Tide Software w kampaniach obsługiwanych przez 6-10 konsultantów, skracają średni czas oczekiwania na połączenie z 30 do 6 sekund przy zachowaniu 1% dropów1.

Detekcja poczty głosowej umożliwia kontaktowanie się tylko z tymi klientami, do których istnieje możliwość dodzwonienia się w danej chwili. Nie trać czasu konsultantów na połączenie z numerem z włączoną pocztą głosową.

Raporty skrojone na miarę potrzeb

Chcesz sprawdzić przeprowadzone rozmowy z klientami? Zastanawiasz się, kiedy ostatnio był wysłany SMS czy email? A może interesuje Cię, z którym agentem dany klient ostatnio rozmawiał i o czym?

Odpowiedzi na każde z tych pytań znajdziesz w platformie Tide Software. Skorzystaj z jednego dostawcy rozwiązań poprawiających dodzwanialność, który zbiera i przechowuje wszystkie te dane w jednym miejscu. Zaczynając od rozmowy, wszyscy agenci widzą datę i godzinę ostatniej rozmowy. Dodatkowo są w stanie sprawdzić wszystkie ustalenia, które były przeprowadzone z klientem. Platforma zwiera informacje, który agent rozmawiał oraz notatki, jakie zostały wprowadzone. Mało tego, istnieje możliwość odsłuchania nagrania, które łatwo można odszukać np. po numerze telefonu klienta.

Nie tylko rozmowa

Poza rozmową telefoniczną istnieją inne formy komunikacji, które są wykorzystywane w procesie windykacji. Jak sprawić, aby nie dublować tych samych informacji? Z Tide Software to bardzo proste! Wszyscy agenci w tej samej aplikacji, oprócz historii rozmowy i jej podsumowania, widzą historię wysłanych SMSów oraz wiadomości email wraz z datą i godziną wysyłki. Można sprawdzić, który agent kontaktował się oraz jaki jest status dostarczalności.

Wiemy, że klienci są różni i każdy z nich ma inne wytyczne związane z prowadzeniem komunikacji. Oprócz podstawowych narzędzi do kontaktu, aplikacja Call Center od Tide Software jest wzbogacona także o czat Messenger oraz obsługę czatu z widgetu na stronie www. Dzięki temu dajesz klientowi szereg możliwości prowadzenia rozmowy w zależności od jego preferencji, co z pewnością przekłada się na efektywność pracy zespołu Call Center.

 

Nie czekaj dłużej i nie zastanawiaj się, co zrobić, aby skutecznie komunikować się z klientem.

Zadzwoń lub napisz do mnie. Pokażę Ci, jak teorię przekuć na skuteczne działanie Twojej firmy.

Autor:

Ewelina Dej, Account Manager Tide Software Sp. o.o.

[1] źrodło: https://www.tidesoftware.pl/materialy/dodzwanialnosc-w-branzy-finansowej