Niepowodzenie, nachalność, nieskuteczność. Takie hasła często kojarzą się z windykacją. I chociaż nie jestem specjalistą z tej branży, to #telekomunikacja jest mi bardzo dobrze znana. Zastanawiasz się, co wspólnego ma jedno z drugim? Już tłumaczę.

Nadrzędnym celem windykacji jest, jak wiadomo, spłata zaległości. Jednak, żeby zrealizować cel, należy znaleźć do niego najlepszą drogę. Skuteczne nawiązanie kontaktu z klientem, który zwleka z zaległością, jest ruchem, którym warto zainicjować tę podróż. Ale zanim ruszysz, odpowiednio się przygotuj. Proponuję zacząć od Twojej bazy kontaktów do prowadzenia działań. Krok pierwszy… przeczytaj sam!


Co było najpierw DQM czy SKIP? Oto jest pytanie.

Odpowiedź nie jest istotna. Ważne jest to, że korzystając z tych usług, dajesz sobie szanse na realne korzyści! DQM, czyli Data Quality Management to klucz do uzyskania bazy, na której będzie się przyjemnie i przede wszystkim sprawnie pracować. Uporządkujesz rekordy rozwijając skróty w nazwie miasta, poprawisz literówki oraz sprawdzisz zależności między kodem pocztowym a np. nazwą ulicy. A SKIP Tracing, to…? Po pierwsze to oszczędność Twojego czasu, czasu Twoich pracowników oraz Twoich pieniędzy. Wprowadzenie tej usługi daje szanse na uporządkowanie bazy. Pozbędziesz się numerów, które nie są aktywne, a przede wszystkim wzbogacisz się o te, które dają możliwość nawiązywania kontaktów. Klienci już dawno odkryli potencjał tej usługi, tym bardziej że jest ona w pełni bezpieczna. Jak zacząć z niej korzystać? Przesłanie do nas bazy odbywa się przy użyciu szyfrowanego kanału. Po otrzymaniu pliku kontaktujemy się bezpośrednio z operatorami telekomunikacyjnymi, którzy zwracają nam status poszczególnych rekordów. Taką uzupełnioną tabelę odsyłamy Ci z powrotem, a korzystając z naszego dialera predyktywnego, który wykorzystuje ponad miliard zdarzeń telekomunikacyjnych, masz jeszcze większe szanse na dodzwonienie się do klienta…


Miliard robi różnicę!

Algorytm sztucznej inteligencji, miliard zdarzeń telekomunikacyjnych - właśnie na takich informacjach bazuje nasz dialer, który skutecznie nawiązuje połączenia do Twojej bazy. Bazy, która jest już zweryfikowana pod kątem aktywności numerów oraz ich poprawności. Takie połączone działania wpływają na jakość procesów windykacyjnych. Im więcej skutecznie nawiązanych połączeń, tym większa szansa na:


  • szybkie odzyskanie długu,
  • redukcję kosztów procesu windykacji,
  • małą ilość negatywnych opinii w Internecie.

Czyli mamy narzędzie i jest sposób, a właściwie można powiedzieć – sposoby, bo dialer można uzupełnić o funkcjonalność Home Location Register - HLR. To metoda na sprawdzenie aktywności rekordów w bazie Tide Software historycznie oraz w czasie rzeczywistym, tu i teraz u największych operatorów w Polsce. Nie musisz zastanawiać się, na jaki numer dzwonić, zostaw to dialerowi predyktywnemu. Warto dodać, że każda próba kontaktu na Platformie Tide Software ma indywidualny numer ID. Dzięki temu jesteś w stanie przeanalizować podjęte działania na całej bazie lub na pojedynczym rekordzie i zdecydować, czy to czas na kolejny krok.


Po sygnale zostaw wiadomość…

Poczta głosowa jest przydatna, nie mam żadnych wątpliwości. Sprawdza się, gdy chcesz zostawić wiadomość komuś bliskiemu albo znajomemu. W biznesie generuje ona jednak niepotrzebne koszty i wie o tym każdy, kto zarządza kampaniami np. windykacyjnymi. Na szczęście jest na nią sposób, a mianowicie detekcja poczty głosowej. Dzięki temu już na etapie wybierania połączenia przez dialer, automatycznie są odrzucane numery, z którymi nie ma możliwości połączenia się - właśnie ze względu na aktywną pocztę głosową w tym momencie. To się sprawdza!

W swoim artykule przedstawiłem wiele możliwości, z których może korzystać każdy. Czy trzeba zastosować je wszystkie, żeby przekonać się o skuteczności procesu windykacyjnego? Oczywiście, że nie. Uważam, że najlepiej sprawdza się metoda prób i błędów, która pozwala na dopasowanie rozwiązania odpowiedniego dla Twojej firmy. Nie wiesz, jakie na początek będzie najlepsze dla Ciebie? Wykorzystaj moje doświadczenie i porozmawiajmy.



Autor: Przemysław Zawadzki, Kierownik Zespołu Sprzedaży Tide Software Sp. z o.o.