W strategii firmy zawarliśmy pomysł na metodologię produkcji „Drogą Toyoty”. Opisaliśmy tam syntetycznie wieloletnie plany związane z rozwojem produktu. Chcemy Państwu pokazać jak podchodzimy do sposobu powstania produktu. Nie będziemy tu mówić ani o technologii ani o narzędziach ale o koncepcji. O tym jak strategię pozyskania i utrzymania wiedzy przekładamy na konkretny produkt.
Dwa spojrzenia „Klient” i „Producent oprogramowania”

- Rozpoznanie procesów biznesowych
- Przygotowanie interfejsu graficznego użytkownika
- Budowa logiki biznesowej (typowe programowanie)
- Opracowanie elementów niskopoziomowych jak bazy danych, komunikacja itp…
Podejście z „produkcji ciągnionej Toyoty”
Jak widać z powyższych etapów, pierwszym jest dokładne rozpoznanie potrzeb biznesowych Klienta i jego procesów często przecinających na wskroś firmę (a nawet wiele firm jednocześnie np. nasza koncepcja „Branże 2.0”). Dopiero mając dogłębnie zbadany proces (genci genbutsu), mając jego opis biznesowy, zastanawiamy się jak ma wyglądać interfejs graficzny, jak użytkownicy w optymalny sposób mogą go obsłużyć w systemie IT. Oba te etapy są dyskutowane z Klientami a z naszej strony w rozmowach biorą udział głównie osoby o profilu konsultingowo – biznesowym (bez świadomości ewentualnych ograniczeń technologicznych). Dopiero tak przygotowany materiał jest przepisywany w projekt technologiczny i funkcjonalny. Kolejne dwa etapy realizowane są już bez udziału Klienta i dotyczą typowej produkcji. To na co chcemy zwrócić szczególną uwagę, to fakt że w całej ścieżce pierwszym etapem jest zapotrzebowanie Klienta a dopiero te inicjuje następny etap. Co więcej kolejny etap nie jest rozpoczynany jeżeli poprzedni nie jest zamknięty. Szczególną uwagę poświęcamy interfejsowi użytkownika, jego ergonomii i dopasowaniu.
Wiedza i doświadczenie
Jesteśmy producentem oprogramowania. Mamy ambicję dostarczyć Państwu, nie tylko software, ale przede wszystkim wiedzę i doświadczenie w nim zawarte. Aby tego dokonać musieliśmy sobie odpowiedzieć na kluczowe pytanie: „Skąd tą wiedzę pozyskamy?”. Rynek pracy jest dziś bardzo ciężki, trudno utrzymać doświadczonych ludzi a przecież nie ma lepszej „bazy wiedzy” niż ludzki umysł. Właśnie dlatego nasza strategia firmy jest tak mocno ukierunkowana na ludzi i kaizen – stałe poszerzanie wiedzy. Oczywiście posiadamy narzędzia do jej gromadzenia, zbieramy materiały, tworzymy studium zastosowania itp… Jednak nic nie zastąpi doświadczonych pracowników. Czy potraficie sobie Państwo wyobrazić firmę, która ma powiedzmy 1000 referencyjnych Klientów, ale jej pracownicy dopiero zaczynają swoją karierę zawodową i generalnie brali udział zaledwie w kilkunastu projektach (swoją drogą musi tam być duża rotacja)? A teraz spróbujmy sobie wyobrazić firmę z kilkunastoma referencjami ale mającą pracowników, którzy uczestniczyli w kilkuset projektach. Która z nich ma szerszą wiedzę i większy potencjał? Naszą odpowiedzią na to pytanie jest nasza strategia firmy.
Strategia produktu a oferta
Patrząc na dwa podejścia do produktu („Klienckie” i „Producenta oprogramowania”) oraz na chęć dostarczenia Państwu naszej wiedzy i doświadczenia przygotowaliśmy ofertę w specjalny sposób. Przede wszystkim dostarczamy gotowe procesy biznesowe jako kumulacja najlepszych praktyk i doświadczenia z dotychczasowych wdrożeń. Aby te procesy mogły działać przygotowaliśmy specjalną platformę technologiczną.
Korzyści
Podsumowując naszą strategię produktu możemy wskazać następujące korzyści:
- To zapotrzebowanie Klienta określa produkt a nie odwrotnie.
- Interfejs graficzny użytkownika, jako kluczowy element łączący biznes firmy z rozwiązaniami IT, ma u nas szczególny priorytet.
- W rozwiązaniach skupiamy się na dostarczeniu gotowych rozwiązań nacechowanych szeroką wiedzą i dużym doświadczeniem.
- Nasza strategii firmy w szczególny sposób traktuje ludzi – naszych pracowników tak by osiągnąć jak największą kumulację wiedzy.
- Nasza oferta podporządkowana jest powyższym założeniom.