Nasi menedżerowie zakończyli dedykowany program studiów na Akademii Leona Koźmińskiego
Tide Software inwestuje w ludzi

Nasi menedżerowie ukończyli dwuletni program studiów podyplomowych „Akademia Kompetencji Zarządczych” w Akademii Leona Koźmińskiego – zaprojektowany dla spółek
z grupy Tide: Tide Software, Tide Mobile oraz marki Fabra (JJT Elementum). To nie była klasyczna ścieżka edukacyjna. To był projekt rozwojowy dopasowany do realnych wyzwań biznesowych naszych zespołów pracujących nad wdrożeniem i tworzeniem innowacji technologicznych.
2 września odbyła się uroczysta graduacja, która była symbolicznym zakończeniem projektu.
Rozwój, który zmienia ludzi i firmę – Droga Toyoty
Dwuletnie studia to blisko 300 godzin wykładów i ćwiczeń praktycznych, obejmujących zagadnienia od zarządzania zespołami, przez strategię i przywództwo, po ekonomiczne trendy kształtujące rynek. Każdy z uczestników zakończył studia obroną projektu doradczego – bezpośrednio związanego z wyzwaniami biznesowymi spółki.
W naszej firmie działamy zgodnie z japońską filozofią Drogi Toyoty, która opiera się na ciągłym doskonaleniu – zarówno procesów, jak i kompetencji pracowników. To fundament naszej kultury organizacyjnej. Dlatego rozwój wewnętrzny i możliwości awansu są u nas przemyślane.
Wielu menedżerów w Polsce awansuje na swoje stanowiska bez wcześniejszego przygotowania. W Tide Software postawiliśmy na świadomy, systemowy rozwój – nasi liderzy mają możliwość uzupełnienia kompetencji w wielu obszarach korzystając z programów, warsztatów, udziału w konferencjach zarówno jako słuchacze i prelegenci. Doskonalenie procesów i umiejętności jest wpisane w kulturę naszej firmy. Program uczelni był dla nas szansą, by spojrzeć na spółkę z szerszej perspektywy i przełożyć wiedzę praktyków biznesu na naszą działalność – podkreśla Jolanta Hryniewicka, wiceprezes zarządu Tide Software.
Od początku inspirowała nas droga Toyoty – podejście, które stawia na ludzi, ciągłe doskonalenie i organizację uczącą się. Firmy rozwijają się dzięki zespołom i liderom, którzy myślą jak szachiści: potrafią nie tylko reagować, ale przewidywać kilka ruchów do przodu – zarówno w zespole, jak i na rynku. Myślenie strategiczne wymaga codziennej praktyki. Pokazujemy jak możemy ulepszać to co dobre, ale także uczyć się na błędach, wdrażać usprawnienia. Studia na Akademii Leona Koźmińskiego to kolejny krok, który pomaga w rozwijaniu takich kompetencji – dodaje Janusz Pytlak, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Tide Software.
Kompetencje jak w globalnych korporacjach
Program studiów został stworzony z myślą o polskiej grupie technologicznej, ale jest realizowany według standardów obowiązujących w międzynarodowych korporacjach.
Jesteśmy dumni, że jako polska firma technologiczna możemy oferować podobne możliwości jak globalni giganci. To inwestycja w ludzi i w przyszłość polskiej technologii. Ciągłe doskonalenie, rozwój dopasowany do indywidualnych predyspozycji, a nie gotowe schematy wpisane są
w DNA Tide Software. Bo liderzy nie są tacy sami, ale każdy z nich może się rozwijać, jeśli ma przestrzeń i dobrze zaprojektowaną ścieżkę. Dzięki współpracy z ‘Koźmińskim’ nasi menedżerowie są jeszcze lepiej przygotowani do zarządzania zespołami i firmą – mówi Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software.
Partnerstwo z uczelnią światowej klasy
Program został przygotowany we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego – uczelnią, która jako jedyna w Europie Środkowo-Wschodniej znalazła się w rankingach „Financial Times Executive Education 2024” w kategoriach Custom Executive Education i Open-Enrolment.
Bardzo cenimy współpracę z Tide Software, która w tak świadomy sposób inwestuje w swoich liderów. Programy szyte na miarę, takie jak ten, pozwalają połączyć teorię z wyzwaniami realnego biznesu i sprawiają, że edukacja ma bezpośredni wpływ na rozwój organizacji – mówi dr Sylwia Hałas-Dej, dziekan Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów w Akademii Leona Koźmińskiego.
Uczestnicy o studiach
Absolwenci programu podkreślają, że studia były nie tylko okazją do zdobycia wiedzy, ale i do autorefleksji oraz wymiany doświadczeń.
To była intensywna przygoda, która pokazała nam, jak istotne są w zarządzaniu kompetencje miękkie i wiedza od praktyków oraz jak ważne jest świadome przywództwo. Wiedzę z zajęć wdrażaliśmy w życie właściwie od razu – w codziennych procesach i projektach – komentuje Izabela Kaczmarczyk, dyrektor marketingu Tide Software, jedna z uczestniczek tego programu.