Strona główna
Blog
Raportowanie da się lubić!
10 maja 2021

Raportowanie da się lubić!

Każda z firm ma swoją specyfikę, swoje potrzeby dopasowane do prowadzonej działalności. Przekłada się to na odmienny sposób działania każdej z nich. Jednak jest wspólny obszar, który łączy przedsiębiorstwa niezależnie od wielkości i skali działania.

Jest to raportowanie i analizy. Mają na celu planowanie dalszych działań czy przygotowanie budżetów. Ma to fundamentalne znaczenie dla dalszej działalności firm. Szczególnie tych, które chcą się rozwijać, doskonalić oraz zwiększać swoją efektywność. Wiem, o czym mówię, bo tak samo robimy w Tide. Bazując na raportach, jesteśmy w stanie wyciągać wnioski, robić rzetelne podsumowania. Nie chcemy jednak na to tracić wielu godzin, wyszukując odpowiednich danych. A skoro my nie chcemy tego robić, to nasi klienci pewnie myślą tak samo. Jak temu zaradziliśmy? Przeczytacie o tym w artykule!

Raportować każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej

Czy można polubić raportowanie? Cóż, na pewno wiele zależy od człowieka, ale dla większości z nas jest to trudne zadanie. Na takich osobach spoczywa duża odpowiedzialność. Sporządzając raport, należy wykazać się precyzją oraz dokładnością. Jedno zero czy przecinek mogą zaważyć na całej strategii firmy, decydując o powodzeniu projektów. Z pewnością jednak można zrobić dużo, aby ten proces usprawnić. Istotny jest tutaj łatwy i szybki dostęp do rozbudowanych raportów i statystyk. Bazując na wieloletnim doświadczeniu z różnymi sektorami biznesu, udało nam się stworzyć pewien schemat, na którym bazujemy w module Raporty dostępnym na naszej platformie. Dlatego też naszym klientom udostępniamy:

•  gotowe zestawy raportów najczęściej spotykanych przy danych usługach. Pozwalają na bieżące monitorowanie przebiegu np. kampanii marketingowych.
•  Narzędzia do budowy własnych raportów, dopasowanych do indywidualnych potrzeb.
•  Wysyłkę cyklicznych raportów (codziennie, tygodniowo) na wskazane adresy mailowe. Szczególnie przydatne dla kadry zarządzającej.
•  Alertowanie – wysyłanie powiadomień SMS/e-mail dla zadanych wskaźników efektywności. Pozwalają na szybkie reakcje w kryzysowych sytuacjach.
•  Raporty w formie wykresów oraz tabelaryczne, z możliwością exportu do Excela. Dzięki temu tworzenie prezentacji biznesowych jest łatwiejsze.
•  Wygodne filtrowanie i grupowanie danych. Nie trzeba poświęcać wiele czasu na odnalezienie tego, co najważniejsze.
•  Wgrywanie automatyczne raportów na serwery FTP, jeśli dostęp do nich powinien być dla szerszej grupy odbiorców.

Czas to pieniądz

Raporty pochłaniają za dużo czasu? Przygotowanie ich zajmuje więcej godzin niż analiza? To znak, że potrzebujecie raportów indywidualnych, zgodnych ze specyfiką Waszej firmy.
My tak robimy dla siebie oraz naszych klientów!
Niemniej, tworzymy nie tylko indywidualne raporty i alerty, które mogą być wysyłane od razu mailem lub poprzez SMS. W grę wchodzą także inne funkcjonalności, które usprawniają pracę wszystkich użytkowników naszej autorskiej Platformy. Staramy się rozwijać nasz system zgodnie z potrzebami klientów, ponieważ zależy nam na ich rozwoju! W końcu my rozwijamy się razem z nimi. Dlatego postawiliśmy na przejrzysty wygląd modułu oraz łatwość exportu danych do pliku Excel, który od lat jest jednym z najpopularniejszych formatów plików na całym świecie.

A jakie funkcjonalności dodaliśmy ostatnio?

Zacznijmy do zapobiegania. Tym razem postawiliśmy na wizerunkowe wpadki, które mogą mieć kolosalne znaczenie brandingowe, a czasami nawet finansowe. Wyobraźmy sobie, że agent obsługujący call center ma gorszy dzień. Do jego obowiązków należą rozmowy telefoniczne oraz wysyłanie wiadomości SMS. Może być też tak, że baza, którą dysponujecie, nie zawiera wszystkich informacji. Co w takiej sytuacji? Klienci, zamiast ładnej treści wiadomości, w środku zdania widzą słowo – null. W miejscu, gdzie powinien znajdować się kod zniżkowy. Aby tego uniknąć, stworzyliśmy mechanizm blokujący SMSy z wybraną treścią, która zawiera niepożądane sformułowanie/ słowo np. error lub „Null”, czyli pusty atrybut.

Kolejną nowością jest automatyzacja SMS wysyłanych po rozmowie z konsultantem. Klient po zakończeniu rozmowy otrzymuje SMS na przykład zawierający link z ankietą dotyczącą satysfakcji z rozmowy. Zastosowań może być wiele – wszystko zależy od specyfiki kampanii.

A może korzystacie z czatów? Chcecie wiedzieć, jak Wasi pracownicy radzą sobie w tym kanale komunikacji? Jeśli tak, to przygotowaliśmy ostatnio raport, który zwraca rozmowy na czacie agentów z klientami w aplikacji Tide CC.

Nagrane rozmowy odkładają się na SFTP? To świetne rozwiązanie ma jedną wadę – cyklicznie należy je zgrywać. Teraz, w Tide usprawniliśmy proces zarządzania nagraniami. Jest możliwe ich automatyczne usuwanie, zaczynając od najstarszych.

Jak widzicie, raportowanie nie musi spędzać snu z powiek. Jak to często bywa wystarczy odpowiedni system, który pomaga w sprawnym zdobyciu odpowiednich danych. A jakich raportów lub funkcjonalności w systemie Wam brakuje? Myślicie o czymś konkretnym? Jeśli na któreś z pytań odpowiedzieliście twierdząco, to znaczy, że to dobry moment na kontakt z nami. Na pewno wspólnie uda nam się obrać kierunek, który usprawni cały proces raportowania i analiz!

Autor: Judyta Kowalczyk, Account Manager Tide Software Sp. z o.o.