Skażony. Z definicji oznacza to zniszczenie, uszkodzenie, niekorzystne działania. W efekcie jakiś produkt przestaje być zdatny do użytku. Zaskoczeniem może być, że termin ten jest używany również w telekomunikacji.

Precyzując chodzi o skażenie numeracji, w efekcie czego firmy notują straty. Z definicją ciężko dyskutować, warto jednak zastanowić się, czy tak musi być? W tym artykule chciałam skupić się na tym problemie oraz podsunąć pomysł na jego rozwiązanie.


Zwiększenie szans na odebranie połączenia

Z przeszkodą w postaci skażonej numeracji najczęściej boryka się branża windykacyjna. Istotne jest więc, by borykając się z takimi problemami, wdrożyć konkretne działania, które w pozytywny sposób wpłyną na wyniki prowadzonych procesów. Zacznijmy od końca… czyli jak status skażonego numeru rzutuje na działania kampanii oraz firmy - całej firmy. XXI wiek to doba Internetu, który daje wiele możliwości. Jedną z nich jest łatwość wyszukiwania informacji oraz dzielenie się swoją opinią. Nie zawsze pozytywną. Rosnąca tendencja do wyrażania negatywnego zdania na temat funkcjonowania poszczególnych firm jest często krzywdząca dla całego przedsiębiorstwa. Jeszcze gorzej, gdy dotyka ona sektora biznesowego, który z założenia nie cieszy się popularnością, jak na przykład windykacja. Eksperci z tej branży starają się zmienić postrzeganie ich przez klientów. Proces windykacyjny zmierza w stronę otwartego dialogu między windykatorem a osobą z zadłużeniem. Ze względu na obszar działania, rozmowy są prowadzone najczęściej przez telefon. Podczas wykonywania połączenia pierwsze wrażenie wywiera więc… numer telefonu. Gdy dzwoni ktoś obcy, często unikamy połączenia. W pierwszej kolejności sprawdzamy ten numer w sieci, gdzie jest informacja o tym, czy dzwoni osoba prywatna czy firma. Jeśli jest to firma, to od razu widać czym się zajmuje i jakie ma opinie. To oczywiste, że większe szanse na wysoki wskaźnik odebranych połączeń mają te z pozytywnymi opiniami. Firmy windykacyjne nie są tu wyjątkiem.


Wymiana numerów – najlepiej cykliczna

Opinie są ważne, ale efekty działań jeszcze ważniejsze. W końcu bez wymiernych efektów żaden biznes nie przetrwa. Co zrobić, jeśli numery telefonów, którymi się prezentujesz, zyskały w Internecie status skażonych? Jedynym słusznym krokiem, który należy bezzwłocznie podjąć, jest ich wymiana. Oczywiście łatwo się mówi, ale trudniej robi. Dlatego tak ważne jest przy wyborze operatora telekomunikacyjnego upewnienie się, czy jest w stanie zapewnić taką wymianę – najlepiej cyklicznie.


Automatyczny system zwiększający skuteczność kampanii

Na co należy zwrócić uwagę przy doborze numerów? Pierwsze trzy cyfry są kluczowe podczas procesu zapamiętywania numerów. Korzystne jest również posługiwanie się różnorodnymi strefami numeracyjnymi lub z wybranych stref, tak zwanych kierunkowych. To wszystko może być czasochłonne w momencie, kiedy nie korzystamy z automatycznych rozwiązań. W przypadku działań windykacyjnych znakomicie sprawdzi się mechanizm rotacji numeracji, który:

  • pozwala na ustalenie schematów prezentacji numeracją,
  • bada poziom skażenia numerów,
  • ma autentyczny wpływ na skuteczne dochodzenie należności.

Wysoki poziom skażonych numerów ma swoje odzwierciedlenie w raportach skuteczności oraz budżecie firmy. Im większa jest ich skala, tym większe straty dla firmy. To prosta matematyka – każda nieudana próba połączenia, to strata czasu windykatorów, którzy w tym czasie mogli wykonać czynności przynoszące pozytywne rezultaty. Niejednokrotnie przekłada się to na wydłużony czas pracy, zmniejszoną efektywność pracowników, a co za tym idzie - wyższe koszty dla całej firmy.

Tak jak wspomniałam na początku, skażona numeracja to problem, który dotyczy firm, których głównym celem jest nawiązanie kontaktu. Jednak najczęściej boryka się z nim branża windykacyjna i to właśnie w tym sektorze może ona wyrządzić największe szkody. Bardzo łatwo uniknąć strat związanych ze skażoną numeracją korzystając ze sprawdzonego dostawcy, który nadzoruje za Ciebie proces weryfikacji i zdejmuje z Twoich ramion jeden z problemów. Właśnie takim dostawcą jest Tide Software.



Autor: Agata Cytarzyńska, Account Manager Tide Software Sp. z o.o.