Strona główna
Blog
110 milionów połączeń? 5 sekund? Czyli co wspólnego mają liczby z windykacją.
02 grudnia 2020

110 milionów połączeń? 5 sekund? Czyli co wspólnego mają liczby z windykacją.

Nieuregulowane zobowiązania to zagrożenie dla każdej firmy. Wpływają na tak istotną, szczególnie w dzisiejszych czasach, płynność finansową przedsiębiorstwa. Często próby odzyskania należności kończą się nerwowymi ruchami lub w najgorszym wypadku bankructwem.

Spis treści

Dlatego proces windykacyjny ma zazwyczaj określony harmonogram, zależny od specyfiki danej firmy oraz profilu działalności. Rutynowo zaczyna się on od kontaktu telefonicznego z dłużnikiem. Moim zdaniem to dobry ruch podejmowany w celu odzyskania należnych pieniędzy. Pamiętaj, że pierwszy krok ma często decydujące znaczenie, rzutujące nie tylko na to, jak szybko odzyska się należności. Wpływa on również na wizerunek firmy w oczach dłużnika. A może jednak klienta? Bo w końcu tak coraz częściej nazywani są dłużnicy.

Sztuka windykacji

Na pozór metoda połączeń telefonicznych wydaje się banalnie prosta. Wybierasz numer telefonu klienta lub robi to za Ciebie dialer predyktywny. To świetny sposób na oszczędność cennego czasu, ponieważ dzięki temu zyskuje się do 5 sekund pracy konsultanta na każdym połączeniu. Rozmowa z klientem polega na przypomnieniu o zadłużeniu podając takie dane, jak aktualne saldo, okres zadłużenia etc. Po rozmowie pozostaje oczekiwanie na zwrot środków na firmowe konto. Koniec historii. Niestety nie jest to takie łatwe. Powyżej przedstawiłam idealny obraz, marzenie każdej firmy zajmującej się kolekcją długów. W praktyce kontakt z dłużnikiem to sztuka. Sztuka, której można i należy się nauczyć.

Nie jest tajemnicą, że wiele osób posiadających zaległości w płatnościach unika kontaktu z wierzycielem. Jak zatem to zrobić, żeby do nich dotrzeć? Na rynku można znaleźć wachlarz możliwości. Jednak sam środek komunikacji nie wystarczy, jeśli nie zostanie użyty w odpowiednim czasie.

110 milionów – to robi wrażenie!

Spójrz na tarczę zegara i zastanów się, czy aby na pewno każda pora na kontakt z dłużnikiem jest odpowiednia? Odpowiedź na to pytanie jest ukryta w historii. A dokładnie w historycznej aktywności telekomunikacyjnej, która po dokładnej analizie dostarcza nam odpowiedniej wiedzy. Ponad 110 mln połączeń telefonicznych wykonanych na numery stacjonarne i GSM w sektorze finansowym z poszczególnych branż:

  • pożyczki,
  • windykacja,
  • windykacja bankowa,
  • call center,

wykazała, że blisko 40% skutecznych połączeń telefonicznych można zauważyć od godziny 08:00! Dobra wiadomość jest taka, że dodzwanialność na tym poziomie utrzymuje się do godziny 16! To przedział czasowy, w którym spora grupa ludzi pracuje przy komputerze i sprawdzając skrzynki e-maile czy telefony może znaleźć chwilę na dokonanie płatności. Wykorzystaj w swoim harmonogramie wyżej wymienione dane i sięgnij po więcej informacji zawartych w raporcie dodzwanialności.

Różnice można odnaleźć w działaniach przy użyciu VMS. W tym wypadku odnotowano wzrost w odbieraniu wiadomości VMS pomiędzy godziną 07:00 a 08:00. Może to mieć związek np. z podróżą do pracy i odbieraniem w tym czasie połączeń. Skuteczność wiadomości VMS utrzymuje się aż do godziny 14:00, a kolejny wzrost przypada na godziny wieczorne pomiędzy 20:00-21:00. Co bardzo istotne, przy użyciu wiadomości VMS od #TideSoftware możesz sprawdzić, jak długo była ona odsłuchiwana. Dostajesz od nas bezcenną wiedzę, którą możesz zamienić na konkretne wnioski, kiedy Twoi klienci najchętniej odbierają wiadomości.

Jedna próba połączenia to za mało i jestem tego pewna. Po pierwszej udanej rozmowie z firmą windykacyjną dłużnik bardzo często zapamiętuje lub nawet zapisuje w telefonie numer nadawcy jako „NIE ODBIERAĆ” i….. już nigdy więcej nie odbiera takich połączeń.

Na szczęście są rozwiązania podnoszące efektywność procesów windykacyjnych.

Mobilna windykacja, czyli wysyłka SMS

Kto ignoruje wiadomości SMS w dzisiejszych czasach? To na pewno trudniejsze niż w przypadku połączeń telefonicznych. Skuteczność kampanii SMS nie jest niczym nowym. Są coraz szerzej wykorzystywane w różnych branżach. W Tide Software wysyłamy dla naszych klientów 70 mln wiadomości każdego miesiąca, dostarczając 99,9% raportów DLR. A to jeszcze nie wszystko, bo aż 90% SMSów odczytywanych jest przed upłynięciem pierwszej minuty od ich otrzymania*. Tak, SMSy mają wiele zalet pod warunkiem, że pamiętamy o ich specyfice. Treść, którą chcemy rozesłać do dłużników powinna być przemyślana i skonstruowana tak, żeby odbiorca nie poczuł się urażony lub przytłoczony ilością informacji. Powinieneś uwzględnić między innymi dwa aspekty:

  • krótką formułę. Niezastąpiony jest automat do kontroli ilości znaków, dostępny w module Tide Mobile,
  • personalizacja np. z automatyczną odmianą imion i nazwisk.

Wysyłka SMS to natychmiastowy i sprawny kontakt wierzyciela z dłużnikiem niezależny od pory dnia. Wprowadzając tę formę do swoich działań pozwalasz na zwiększenie poziomu odzyskanych należności. Dla firmy to brak zmarnowanego czasu i pieniędzy na bezskuteczne działania. Dłużnik zyskuje szybsze pozbycie się problemu, bez poczucia bycia ściganym.
Pamiętaj, że dla dłużnika, a raczej klienta, to też często trudna sytuacja, w której nie chce się poczuć osaczony, a Tobie przede wszystkim zależy na szybkim odzyskaniu należności. Warto poszukać kompromisu pozwalającego zachować wysoką efektywność oraz jakość całego procesu windykacyjnego.

W Tide Software zapewniamy kompleksowe wsparcie kontaktu poprzez komunikację omnichannel z jednego miejsca dostępnego on-line. Bo windykacja to przede wszystkim nawiązanie kontaktu z klientem. Zrób to korzystając ze sprawdzonych metod. Pozwól, że wspólnie określimy, które z nich będą dla Ciebie najlepsze i przetestuj ich działanie w Twojej firmie. Oczywiście uwzględniając porę kontaktu.

Mogę Ci zdradzić, że to tylko część możliwości. Jeśli chcesz mieć narzędzie, które będzie uzupełnione o rotację numeracją, HLR, czy SKIP Tracing wystarczy, że zadzwonisz do mnie lub napiszesz.

Źródło:
*https://www.nowa-sprzedaz.pl/artykul/od-krotkiej-wiadomosci-sms-do-finalnej-sprzedazy

Autor: Izabela Suchodolska, Account Manager Tide Software Sp. z o.o.