Black Friday, Mikołajki, Boże Narodzenie i Sylwester to czas świętowania i zakupowego szaleństwa. Ilość newsletterów wpływających na skrzynki mailowe czy otrzymywanych SMS sięga nawet kilkudziesięciu dziennie.

Tak się przedstawia sytuacja z perspektywy klienta. Za tymi kampaniami stoją marketingowcy, którzy w tym czasie oprócz bieżących aktywności reklamowych, planują już działania na kolejny rok. Jesteś jedną z tych osób i zastanawiasz się, jak przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową o maksymalnym zasięgu? Pragnę się podzielić swoim doświadczeniem i mam nadzieję również zainspirować.

Plan-akcja-reakcja

Przy planowaniu koncepcji należy uwzględnić różnorodność contentu. W pierwszej kolejności warto przyjrzeć się swojemu portfolio produktowemu i określić grupy docelowe, do których chcemy dotrzeć z naszą komunikacją, a następnie przygotować dla nich dedykowane treści. Nie oszukujmy się, aby zachęcić klienta do zakupu, musimy dać mu coś, z czego będzie czerpał korzyść. Rabat, inny produkt gratis, zniżkę dla przyjaciela, zapewnienie, że część jego pieniędzy przekażemy na szczytny cel… możliwości jest wiele. Żeby jednak komunikacja była jeszcze bardziej skuteczna, należy wzbogacić ją np. o personalizację poprzez odmianę imion i nazwisk. Można to zrobić przy użyciu różnych kanałów do komunikacji biznesowej między innymi SMS, MMS, czy SMS-em głosowym.

 

Postaw na customer experience

Główną zaletą wykorzystania SMS jest szybkie dotarcie do odbiorcy - już w kilka sekund. Wskaźnik open rate wynosi nawet 97%! Kolejną korzyścią jest komunikacja dwukierunkowa otwierająca całkiem nowe możliwości. W taki sposób przeprowadzenie konkursu czy ankiety badającej satysfakcję z zakupów jest łatwe do zrealizowania. Jeśli jednak wybierasz jednokierunkową kampanię i chcesz przy okazji wzmocnić wizerunek marki na rynku - podstaw na nadpis! To zarejestrowana nazwa nadawcy, która pojawia się u odbiorcy zamiast numeru telefonu. Stawiasz na #CustomerExperience? Świetnie - tak trzymaj! A jeśli chcesz je wzmocnić, warto zbudować skuteczną strategię komunikacji prowadzoną przez zaufanego dostawcę.

 

Jak zmierzyć efekty pracy?

Mierzyć efekty i wyciągać wnioski prowadząc jednocześnie kampanie - myślisz, że jest to możliwe do realizacji? Korzystając ze zautomatyzowanych narzędzi - tak. Możesz wykorzystać do tego m.in. unikalne kody rabatowe, które po realizacji w sklepie będzie można policzyć. Kolejnym sposobem jest użycie Tide Linków w e-mailu lub SMS. Umożliwiają one śledzenie ilości kliknięć lub pozwalają sprawdzić raport z wysyłki uwzględniający, ile numerów/ adresów mailowych w bazie jest nieaktywnych i nie zaangażowało się w danej kampanii.

Takie raporty można wygenerować automatycznie z Platformy Tide Software. Dzięki temu zyskujesz coś więcej niż tylko skuteczną akcję marketingową. W przyszłości możesz skierować wiadomości tylko do aktywnych odbiorców, którzy wyrazili zgodę RODO.

Poznanie potrzeb konsumentów i skierowanie do nich odpowiednich działań nie należą do łatwych zadań. Uważam jednak, że warto eksperymentować, szukać nowych rozwiązań. Dzięki takiemu „kombinowaniu” możesz znaleźć swój własny, najskuteczniejszy pomysł na kampanię marketingową. Jak powiedział Steve Jobs: „Ci, którzy są wystarczająco szaleni, by myśleć, że są w stanie zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają.”



Autor: Anna Gomza, Key Account Manager Tide Software Sp. z o.o.