XXI wiek należy do Internetu - to fakt. 90% społeczeństwa Europy oraz Ameryki Północnej aktywnie korzysta z sieci, spędzając nawet kilka godzin dziennie ze smartfonem w ręku, czy przed monitorem komputera.* Biznes, który jest nastawiony na potrzeby klientów, musi iść z duchem czasu.

Dlatego prowadzenie przez social specjalistów firmowych fanpage na #Facebooku lub w innych social mediach jest już standardem. Publikacje treści to jedno, ale kontakt z odbiorcą jest równie istotny co udostępniany content. To jeden z decydujących aspektów podczas budowania zaufania do marki. Jakie metody wybrać, aby były skuteczne? Biorąc pod uwagę fakt, że w przeciągu jednej minuty przez Messengera i WhatsApp jest wysyłanych aż 41,6 milionów wiadomości, warto szerzej wykorzystać ten kanał w codziennej rozmowie z klientami!**


Messenger jako narzędzie marketingowe

Narzędzie, którym jest Messenger, daje globalny zasięg bez dużych nakładów z budżetu firmowego. Krokiem pierwszym i najważniejszym podczas procesu wdrażania czatu jest posiadanie strony internetowej lub firmowego konta na Facebooku. Korzystając z rozwiązań Tide Software można skonfigurować czat tekstowy lub czat kompatybilny z Messengerem! Instalując widget na stronie, firma otwiera się na całkiem nową grupę odbiorców. Wspominając o tym, po prostu nie można zapomnieć o zasięgu. O ile prowadzenie kampanii marketingowych z wykorzystaniem SMS, czy e-maili daje świetne efekty, to są one jednak ograniczone, jeśli chodzi o zasięg. W przypadku czatu Messenger granice nie istnieją - wystarczy dostęp do Internetu i klienci z całego świata mają możliwość napisania wiadomości. Dzięki temu szybko i sprawnie mogą:

  • dopytać o złożone zamówienie,
  • sprawdzić aktualny stan zlecenia,
  • zapytać o dostępne produkty.


Satysfakcja obu stron - to możliwe

Czy korzyści z tego płyną wyłączenie dla klientów? Nie. W końcu ‘business is business’, i to dwie strony powinny mieć plusy. Firmy zyskują przede wszystkim automatyzację komunikacji, a co za tym idzie - oszczędność czasu pracy agentów obsługujących np. sklep internetowy. Prowadzenie rozmów z jednego miejsca zapewnia przepływ informacji oraz wgląd w historię korespondencji w dowolnej chwili. Taka funkcjonalność jest szalenie istotna. Klienci, którzy mają możliwość szybkiego i łatwego kontaktu podczas procesu zakupowego, czują się zadbani, co wpływa na ich satysfakcję, lojalność i pozytywne rekomendacje.


Uwzględnij młodych w lejku zakupowym

Rynek konsumenta coraz mocniej jest zdominowany przez młodsze pokolenie, które bez Internetu nie wyobraża sobie życia, a Messenger jest naturalnym środkiem komunikacji. Dotyczy to zresztą nie tylko tych młodych. Aż 74% zakupów w Internecie jest robionych przez klientów korzystających z laptopów.*** To oznacza, że część z nich w przypadku pytań będzie szukać innej formy kontaktu ze sklepem niż tradycyjna Infolinia.

Czy jako szef firmy lub osoba odpowiedzialna za sprzedaż i komunikację jesteś na nich gotowy? Warto pomyśleć nad sprawnymi rozwiązaniami, które będą spełniać oczekiwania każdego klienta. Wspomniany powyżej czat jest jedną z opcji. Co jeszcze podnosi efektywność kontaktu z klientem? Spersonalizowane kampanie SMS’owe, MMS z infografikami, które zachęcają do dalszej aktywności, ankiety, czy e-mailowe newslettery z chwytliwym CTA zdecydowanie zwiększą wskaźniki KPI w każdym sklepie.

W ostatnich czasach jesteśmy nieustannie bombardowani nowościami technologicznymi. Co rusz pojawiają się nowe aplikacje, które plasują się na pierwszym miejscu w liście „najczęściej pobierane”. Czy jest sens inwestować w każdą nowość, która pojawia się na rynku? Z pewnością warto zainteresować się rozwiązaniami, które są nowoczesne, ale także sprawdzone i przetestować je na własnej skórze, aby przekonać się o ich skuteczności.



Autor: Agata Narożnik, Account Manager Tide Software Sp. z o.o.




Źródła:
* https://pl.wizcase.com/blog/niesamowite-statystyki-dotyczace-internetu-i-mediow-spolecznosciowych/
** https://www.delab.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/Katarzyna-%C5%9Aledziewska-Renata-W%C5%82och-Gospodarka-cyfrowa.pdf
*** https://paq-studio.com/blog/e-commerce-w-polsce-statystyki/