Na rynku usług biznesowych jest wiele rozwiązań, które wydają się być dokładnie takie same. Spełniają ten sam cel biznesowy klienta, służą do realizacji tych samych działań.

Jednak droga do osiągnięcia efektu za ich pośrednictwem może być inna. I często to ona decyduje o przewadze danej firmy na tle jej konkurencji. Wybór tej drogi staje się więc jednym z ważniejszych i decydujących. Jak poradzić sobie z nim w branży windykacyjnej? Jest to jedna z tzw. trudnych branż, która raczej nie spotyka się z sympatią odbiorców, a która musi znaleźć takie rozwiązania, które zdecydowanie uproszczą realizację założeń biznesowych.


Rozmowa w windykacji

Windykacja musi być w ciągłym ruchu. Odbiorcy działań windykacyjnych, czyli dłużnicy, szybko uczą się metod, z jakich korzysta windykator i przez to osiągnięcie celu staje się coraz trudniejsze. A tych metod jest wiele. Najważniejsza według mnie to ta, która opiera się na rozmowie z klientem, bo tak nazywani są już dłużnicy. Jakie są więc rozwiązania wspierające nawiązanie rozmowy? Przede wszystkim połączenie telefoniczne. Wydaje się proste. Podnieś słuchawkę, wybierz numer, porozmawiaj o zadłużeniu, należności zostają spłacone. Nie jeden ekspert windykacji uśmiechnie się w tym momencie, pokiwa głową i pomyśli „Tak, jasne”. W czym więc może być problem? Ktoś ten telefon musi odebrać. A jak już rozpoznaje numer telefoniczny, z którego przychodzi połączenie? To praktycznie gwarancja, że nie zostanie ono odebrane. A więc nie dojdzie do rozmowy. I na tym koniec? Nie. Wtedy nie jedna firma windykacyjna zamknęłaby biznes.


Rotacja – co to takiego?

Z pomocą przychodzą rozwiązania telekomunikacyjne, których zadaniem jest ułatwić kontakt windykatora z klientem. Jednym z nich jest rotacja. Najprościej mówiąc, to po prostu posługiwanie się różnymi numerami telefonów. Ale i na tym nie kończy się proces windykacyjny. To wciąż dopiero początek. Zwykle dostawcy usług telekomunikacyjnych oferujący narzędzie rotacji, przydzielają firmie windykacyjnej określoną pulę numerów telefonicznych. Często jednak te numery są identyczne. Co z tego więc, że do dyspozycji będzie setka numerów, jeśli miedzy nimi różnice będą znikome, a klienci, do których windykator chce się dodzwonić, będą rozpoznawać jego numer telefonu? Trzeba tu wziąć pod uwagę tzw. wskaźnik dodzwanialności. Wyobraźmy sobie sytuację, w której jedna firma windykacyjna otrzymuje 100 numerów identycznych, a druga 20, ale zupełnie różnych. Która z nich osiągnie lepszy efekt i nawiąże więcej połączeń? No właśnie… Ilość nie równa się jakości. Tak samo jedno narzędzie rotacji nie równa się innemu. Tym wyróżnia się rotacja od Tide Software. Jakością.


Skażona numeracja

To jeszcze nie wszystko. Każdy numer może okazać się któregoś dnia skażony. Co to oznacza? Na wielu stronach w Internecie można znaleźć spis numerów oznaczonych jako NIE ODBIERAĆ. Wówczas efektywność numeru, który już wszyscy znają i wiedzą, żeby nie odbierać z niego połączeń, drastycznie spada. Należałoby każdego dnia sprawdzać strony z takimi spisami i kolejno wyłączać te numery z użytku. Ale po co to robić ręcznie, skoro w Tide Software robimy to automatycznie? Ty spokojnie możesz zająć się prowadzeniem swojego biznesu, a dbanie o jakość rozwiązania, z którego korzystasz, zostaw nam. Jak tylko numer, z którego dzwonisz, znajdzie się na liście numerów skażonych, od razu wyślemy do Ciebie alert z taką informacją i zaproponujemy zamianę go na nowy.


Modele rotacji

I to nadal jeszcze nie wszystko. Mamy więc jakościową pulę numerów, automatyczne sprawdzanie skażonej listy i… 19 modeli rotacji! Korzystając z różnorodnych opcji można obiektywnie ocenić, która z nich najlepiej sprawdza się w przypadku Twoich dłużników. Należy pamiętać, że każda kampania – również windykacyjna – ma swoje specyficzne założenia, które należy uwzględnić planując cały proces dotarcia do drugiej osoby. Żeby lepiej zobrazować, co mam na myśli, pozwolę sobie wymienić kilka przykładów rotacji:

  • zgodna z nadawcą,
  • zgodna z prefixem,
  • zgodna z kodem pocztowym.

Warto dodać także możliwości wybierania numerów kolejno, losowo, bez uwzględniania historii, a do tego jeszcze każda z nich ma swoją odwrotność! Oczywiście numery używane w rotacji, to nie tylko GSM, ale również stacjonarne, które pozwalają poszerzyć zasięg docieralności.
Na szczęście, nie trzeba pamiętać o tym wszystkim. To wiązałoby się z codzienną wnikliwą analizą i zastanawianiem się, jaki wariant wybrać. Może to robić... automat! Platforma Tide Software sama dopasuje odpowiedni typ rotacji, tak aby dodzwanialność była jak najwyższa, przy zachowaniu jak najmniejszego zaangażowania człowieka.
Taki pakiet rozwiązań jest u nas standardowy, jaki oferujemy w ramach naszych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu. Wówczas proces windykacyjny zaczynany od nawiązania rozmowy telefonicznej wchodzi na zupełnie inny poziom efektywności. Na potwierdzenie tych słów przywołam opinię jednego z naszych klientów:

„Dołączyliśmy też dodatkowe funkcjonalności Tide Software takie jak usługa rotacji numeracją i dialer predyktywny. Dzięki nim zauważyliśmy dużo większą, niż przy wykorzystaniu innych aplikacji, dodzwanialność do naszych klientów, co przełożyło się również na wzrost skuteczności działań windykacyjnych. Statystyki mówią same za siebie. Odnotowaliśmy ponad 30% wzrost skuteczności i aż 200% wzrost dodzwanialności”.


Skuteczna rotacja

A co jeszcze poprawia dodzwanialność, jeśli chodzi o rotację?

  • Różne prefiksy numerów GSM – kładziemy nacisk na skrajnie różne 3 pierwsze cyfry numeru komórkowego. Odbiorca połączenia zwykle nie zapamiętuje całego numeru, tylko zwraca uwagę na sam jego początek
  • Numery stacjonarne ze wszystkich 49 stref numeracyjnych
  • Rotacja z pakietem geo – dopasowanie numeru stacjonarnego do miejsca zamieszkania osoby, do której chcemy się dodzwonić. Dopasować numer stacjonarny możemy zarówno, jeśli odbiorca korzysta z numeru GSM, jak i stacjonarnego
  • Dopasowanie numeru komórkowego lub stacjonarnego z możliwą prezentacją dowolnego państwa – dopasowanie numeru do osoby mieszkającej za granicą
  • Wymiana numeracji skażonej – codzienna automatyczna weryfikacja na stronach internetowych numerów skażonych. Wymiana numeracji na skrajnie różne numery GSM i stacjonarne odbywa się regularnie w określonym czasie
  • Porównywanie dodzwanialności w czasie rzeczywistym – dostęp do dashboard na Platformie Tide Software.

PRZYKŁAD DODZWANIALNOŚCI BEZ UŻYCIA ROTACJI (BRANŻA POŻYCZKOWA)




DODZWANALNOŚĆ PO URUCHOMIENIU ROTACJI (U TEGO SAMEGO KLIENTA Z BRANŻY POŻYCZKOWEJ)




Żeby osiągnąć cel, warto korzystać z narzędzi, które w tym pomagają. Jak widać, nie trzeba do niego dążyć po trupach. Nie ważne, jaki biznes prowadzisz. Czy jesteś firmą windykacyjną, czy zajmujesz się telemarketingiem albo telesprzedażą. A może masz działalność, która po prostu wymaga efektywnego dodzwaniania się do klientów? Biznes rośnie, jeśli potrafisz dopasować go do ciągłych zmian i dzięki temu osiągać coraz lepsze wyniki. Zastanów się dobrze, czy rozwiązania, które stosujesz przynoszą Ci oczekiwany efekt, i czy przede wszystkim, ten efekt może być jeszcze lepszy. Technologia jest po to, by z niej korzystać. Umiejętnie i skutecznie. Bez wątpienia jednym z takich rozwiązań jest właśnie rotacja numeracją Tide Software.



Autor: Ewelina Dej, Account Manager Tide Software Sp. z o.o.