29 listopada 2017

Za nami warsztat RODO

Czy badanie zdolności finansowej jest profilowaniem, na które wg RODO trzeba uzyskać zgodę? Co zmienić w umowach pożyczkowych? 23 listopada w Warszawie na te i inne pytania odpowiedzieli, przedstawicielom branży fintech, eksperci Tide Software i iSecure.

Spis treści

O krok dalej

Temat RODO może wydać się już trochę przebrzmiały. Wygłoszono już wiele prelekcji w tym temacie, jest wiele artykułów, krążą nawet dowcipy o RODEO i Eldorodo. Wyzwaniem jest pójście o krok dalej, podzielenie się pomysłami, jak w praktyce wdrożyć i przestrzegać RODO.

Jak ugryźć RODO?

Po rozmowach z przedstawicielami firm pożyczkowych eksperci Tide Software i iSecure stworzyli warsztat, którego celem było pokazanie na co zwrócić uwagę i jak w praktyce ugryźć RODO. Podejście do tematu od strony praktycznej wzbudziło spore zainteresowanie.

RODO – strona prawna

Firma iSecure, która na co dzień zajmuje się doradztwem i szkoleniami w zakresie bezpieczeństwa informacji, a w szczególności ochrony danych osobowych, omówiła jak w praktyce stosować się do RODO. Odpowiedziała na trudne pytania

RODO – strona techniczna

Firma Tide Software, jako dostawca kompleksowych usług wspierających różne kanały komunikacji: SMS, email, video, głos m.in. w branży fintech pokazała, jak zautomatyzować zbieranie danych osobowych i spełniać wymogi RODO dzięki nowych technologiom. Wskazała też, na co zwrócić uwagę korzystając z systemu informatycznego do przetwarzania danych osobowych, jak i określając standardy dla dostawców usług.

Trudne kwestie

Podczas warsztatu odpowiedziano też na pytania:

  • czy do wszystkich klientów trzeba wysłać emaile o zmianie klauzuli informacyjnej?
  • czy zgoda o treści Wyrażam zgodę na marketing bezpośredni będzie wystarczająca po wejściu RODO w życie?
  • czy każda firma pożyczkowa powinna powołać Inspektora Ochrony Danych?
  • ile danych osobowych można zbierać od klientów?
  • jak w praktyce obsłużyć prawo do bycia zapomnianym, wycofanie zgody, przekazania danych innej firmie na żądanie klienta, prawo wglądu i poprawiania danych?
  • jakie aspekty ująć w polityce bezpieczeństwa?

W warsztacie wzięło udział przeszło 40 osób, co pokazało, że temat ochrony danych osobowych, szczególnie klientów, jest przez firmy pożyczkowe traktowany bardzo poważnie.

Materiały ze spotkania

Wszystkie osoby, które interesuje zagadnienie wdrożenia RODO w firmie, nie tylko pożyczkowej, mogą otrzymać materiały, wchodząc na stronę www.warsztat-rodo.pl